Obec Líšný - obecní úřad - idatabaze.czMěstské, obecní úřady - idatabaze.cz

Pro lepší orientaci v obci Vám nyní nabízíme popis cesty k významnějším objektům v obci.
Přístup Vám popíšeme od hlavní silnice I/10. Jdeme na to:

Obecní úřad a Jiráskova knihovna:

k Obecnímu úřadu se dostanete tak, že z hlavní silnice odbočíte na most, projedete okolo hasičské zbrojnice (budova s věží po Vaší pravé straně), minete závod Liglass a.s.(po Vaší levé straně), přejedete přes "malý" most, projedete okolo obchodu (budova po levé straně za "malým" mostem) a před Vámi se objeví viadukt a hned za ním odbočte doprava do takové úzké uličky a tou projedete až na samý konec, kde se před Vámi objeví velká šedá budova. V přízemí se nachází místnosti Obecního úřadu a o 10 kroků dál po chodbě je Jiráskova knihovna.

Sokolovna:

Postup bude stejný, jako v případě cesty na obecní úřad (hasičská zbrojnice, Liglass a.s., "malý" most, obchod), přijedete pod viadukt, ale pojedete rovně vzhůru do kopce. Kopce se nebojte, nebude to tak hrozné. Během cesty vzhůru minete penzion Rubín (větší bílé stavení po Vaší levé straně hned u silnice), po chvíli přestane být stoupání tak strmé :) a silnice se dostane téměř do roviny. Pak se silnice lehce stočí doprava a Vy již uvidíte velkou budovu. Ano, to již bude sokolovna, jste v cíli.

Lyžařský vlek:

Postup stejný jako při cestě k sokolovně, akorát nebudete  u sokolovny zastavovat a pojedete stále vzhůru. Silnice se bude kroutit jako had. Pravá, ostrá levá, levá, pravá - zkrátka samá zatáčka :) Pak najednou přijde "dlouhá" rovinka, ze které budete mít krásný výhled na Líšný a do údolí Jizery. Nezdržujte se však a postupujte dál. Na konci rovinky se cesta protáhne mezi dvěma domky a pak již po pravé straně v kopci uvidíte chatu na vleku a dolní stanici vleku. To je cíl Vaší cesty. Auto si můžete odstavit na malém parkovišti, na které narazíte u cesty.

Hasičská zbrojnice:

Přístup k této budově je velmi jednoduchý. Odbočíte z hlavní silnice na most a před Vámi se objeví nízká budova s věží uprostřed. Vy ji objedete a objevíte se přímo před hasičskou zbrojnicí.

Obchod:

Rovněž jednoduchá rada. Odbočíte - li na most, projedete okolo hasičské zbrojnice, přejedete i malý most a hned po levé straně stojí nízká budova s rovnou střechou - to je náš obchod.

Vlaková zastávka:

Cesta na vlakovou zastávku je stejná jako k obecnímu úřadu, pouze na cestě k úřadu odbočíte u rozcestníku vpravo na cestičku k zastávce. Pozor, na kolejích jezdí vlak poměrně často. :)

Z vlakové zastávky do sokolovny:

Vystoupíte z vlaku, sejdete na cestu k tabuli Euroregionu Nisa a dáte se vpravo po asfaltové cestě. Přijdete k velké šedé budově (to je obecní úřad, knihovna a bytovka). Budovu obejdete po jejím horním okraji a přijdete ke schodům. Tyto vyjdete a na silnici se dáte vpravo a po pár krocích jste u sokolovny.