Obec Líšný - obecní úřad - idatabaze.czMěstské, obecní úřady - idatabaze.cz

Délka: cca 5 km
Náročnost: téměř žádná

Svůj výlet začneme na parkovišti v centru obce Líšný, před závodem LIGLASS nebo před hasičskou zbrojnicí. Sem se dostanete tak, že z hlavní silnice Turnov - Železný Brod odbočíte na obloukový most a pár metrů za ním můžete odstavit své vozidlo na zmíněném parkovišti.
Na procházku tedy vyrazte přes "malý" most a hned za ním zahněte vpravo podél toku náhona. Půjdete pořád podél toku až uvidíte soutok náhonu s tokem řeky Jizery. Pořád budete pokračovat po levém břehu řeky. Cesta nebude nijak náročná, nejsou na ní žádná dramatická převýšení, žádná stoupání. Cesta vede stále podél toku. Promenáda Vás dovede až k památníku Tadeáše Henke, významného cestovatele, objevitele, biologa a dobrodruha žijícího v 18. a 19. století. Památník má tvar kvádru s koulí nahoře. V kouli je vytesán nápis HENKE. Po obhlédnutí památníku se vydejte dál a po několika okamžicích přijdete až na Malou Skálu. Zahněte vpravo, přejděte přes lávku, opatrně přejděte přes silnici, v kiosku u parkoviště se můžete občerstvit, nebo si dojít o několik kroků vedle, kde je v sezóně otevřena cukrárna. Pokud zatoužíte dát si pizzu, můžete dojít ještě o kousek dál.
Pak se vraťte na parkoviště a napojte se na cestu vedoucí zpět do Líšného. Stezka vede na oběma čerpacími stanicemi, po široké cestě lesem. Pod cestou v jednu chvíli uvidíte zajímavou vodní plochu - rybník "Kulaťák". Ten je rájem rybářů nejen z Malé Skály.
Za další okamžik se 20 metrů vlevo objeví další pomník kvádrového tvaru. Tentokrát jde o pomník rodiny Františka Zachariáše Römische. Po jeho prohlídce pokračujte v procházce směrem k Líšnému. Po návratu do Líšného máte dvě možnosti. Za prvé: půjdete po chodníku podél hlavní silnice a po 200 metrech přejdete přes most až přijdete k parkovišti, odkud jste vyrazili.
Druhá možnost je, že se po výstupu z lesa vydáte do leva, do kopce po místní komunikaci, která Vás poté přivede k hlavní silnici, kterou přejdete, překonáte oblouk mostu a opět se ocitnete na parkovišti, odkud jste vyráželi na naši procházku.
Délka celého okruhu je zhruba 5 km a nezabere Vám víc než jednu hodinu chůze v příjemném prostředí podél řeky Jizery.
Téměř celou dobu se budete pohybovat ve stínu stromů, takže celá procházka není náročná, naopak je příjemná. Celý okruh Vám nabídne možnost osvěžujícího koupání v řece Jizeře, jedné z nejčistších řek na našem území.