Obec Líšný - obecní úřad - idatabaze.czMěstské, obecní úřady - idatabaze.cz

Východiskem pro tento výlet bude parkoviště v centru obce před závodem Liglass nebo před hasičskou zbrojnicí, na které se dostanete, pokud odbočíte z hlavní silnice Turnov - Železný Brod v Líšném na most, který nemůžete minout. Most je nepřehlédnutelný pro svůj výrazný oblouk.

Z tohoto místa se vydáte směrem přes "malý" most (to je ten bez oblouku, přes který jste ještě nejeli) a půjdete po silnici k viaduktu (nebojte se, je to pár kroků) a za viaduktem odbočíte vpravo a dojdete až pod železniční zastávku. Tam uvidíte rozcestník a vydáte se podle jeho pokynů po zelené turistické značce. Nyní přichází ta část cesty, která bude asi méně populární, ale bez které byste o mnohé přišli. Budete stoupat z údolí Jizery. Půjdete pořád rovně vzhůru po zelené turistické značce. Až dojdete na Prosíčku, kde je asfaltové miniparkoviště a autobusová zastávka. Zahnete vlevo a po chvilce odbočte ze silnice vpravo k Suchým skalám. Přejdete přes hřeben Suchých skal projdete lesem a sejdete na křižovatku u Besedic. Je tak výrazná, že ji nemůžete minout : Poté po silnici dojdete do Besedic a odtud po zelené na hrad Zbirohy. Příjemná procházka lesem :
Až dojdete na hrad Zbirohy, řádně si jej prohlédněte a vydejte se na další zastavení na naší cestě po hradech v okolí Líšného.
Tentokrát se budete vracet po stejně cestě, jako jste přišli po zelené značce. Jděte tak dlouho, dokud nepotkáte rozcestník se žlutou turistickou značkou. Zahněte vlevo a projděte si Chléviště, pokochejte se nádhernými výhledy do údolí Jizery, na Malou Skálu a když budete mít štěstí, tak uvidíte až na Bezděz. Až Vaše kroky protnou červenou trasu, vydejte se s ní na Malou Skálu a projděte až k hlavnímu rozcestníku na křižovatce pod velkým stromem u kapličky. Odtud vyrazte po modré značce směr Záborčí. Opatrně přejděte přes silnici, projděte okolo hotelu Kavka a stoupejte vzhůru, dokud nedojdete k místní asfaltce a červené turistické značce. Té se chytněte a zahněte vpravo, směr Voděrady - Frýdštejn. Po necelých 3 km se objevíte pod hradem Frýdštejnem. Tento hrad nemůžete přehlédnout, pokochat se rozhledem do údolí Jizery.
Po prohlídce hradu pokračujte po červené značce směr Malá Skála. Cesta Vás povede Vranovským hřbetem mezi skalami až k hradu, který dal celému hřbetu jméno - k Vranovu. U hradu si můžete prohlédnout ještě letohrádek Pantheon, který zde nechal postavit František Zachariáš Römisch. Z plošiny u hradu i letohrádku je krásný výhled na Malou Skálu a protější svahy údolí Jizery, po kterých jste šli na své pouti z hradu Zbirohy.
Když už budete na vrcholu hřebenu, stavte se na vyhlídce, která se nachází na konci Vranovského hřbetu. Opět uvidíte Malou Skálu, což není už nic nového, ale objeví se před Vámi i údolí Jizery k Líšnému, věž kostela ve Bzí, ale zejména dominanta tohoto kraje: Suché skály tak, jak je běžně neuvidíte :. Komu nevadí pohled z výšky dolů, uvidí pod sebou jez na Jizeře, který láká ke koupeli (zejména v létě), Žlutou plovárnu a vlevo i lávku, kterou použijeme k cestě zpět do Líšného.
Pokud jste se již pokochali pohledem na tento kout naší vlasti, sejděte zpět do údolí, do úrovně Jizery, a můžete se osvěžit v cukrárně, kiosku anebo,pokud jste vyhládlí, si můžete dát nějakou dobrotu v místním pizzařství. Pokud jste nasyceni, osvěženi, odpočinuti, vydejme se na poslední etapu naší cesty, na nyní již oddychovou procházku do Líšného. Přejděte přes silnici, přes lávku a ihned za lávkou zabočte vlevo, proti proudu Jizery. Půjdete v příjemném stínu podél řeky, v osvěžujícím vzduchu, který ochlazuje Jizera. Po několika stovkách metrů uvidíte u cesty zajímavý kvádr, na kterém je posazena koule s nápisem HENKE. Jde o památník cestovateli, botanikovi, badateli, který nechal postavit opět majitel místního panství František Zachariáš Römisch na památku této osobnosti. Kdo byl Tadeáš Henke se můžete dozvědět i na našich stránkách. Pak už jen kráčíte v pohodě a klídku až do Líšného. Až minete soutok řeky s "náhonem" elektrárny (tomu místu říkáme Na špičce) tak jděte pořád a jen rovně podél náhona. Po několika stovkách metrů se ocitnete u mostu, na kterém jste začínali svou pouť. Zbývá zabočit přes most vlevo a jste na líšenském "náměstí" u auta.
Pokud budete mít chuť se osvěžit až v Líšném, domluvte se s hasiči, kteří Vám mohou poskytnout drobné osvěžení přímo poblíž Vašeho auta v hasičské zbrojnici (budova s věží). Toužíte - li po sytějším jídle, zkuste penzion Karolína. Ten najdete, když vyrazíte po silnici opět přes malý most a půjdete pořád po místní hlavní silnici rovně a po cca 200 metrech uvidíte po levé straně velkou bílou budovu. Sem můžete i dojet autem a dokonce zaparkovat :. Náročnost výletu: střední